abbr. SJ GMU
ISSN 2657-5841 (printed)
ISSN 2657-6988 (online)
DOI: 10.26408
Produkty kosmetyczne jako produkty luksusowe
Luxury products including cosmetics occupy an important place in the market. This article aims to present the problems related to recognition of a luxury product, the identification of determinants of their perceptionss and analysis of the risks associated with their purchase.
Produkty luksusowe, w tym kosmetyczne, zajmują istotne miejsce na rynku. Celem artykułu jest przedstawienie problemów związanych z uznawaniem produktu za luksusowy, identyfikacja czynników determinujących takie postrzeganie tych produktów oraz analiza ryzyka związanego z ich zakupem.
Aaker D.A., Joachimsthaler E., Brand Leadership, Free Press Business, London 2002.
Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
Kosmetyki – pełna informacja na opakowaniach zewnętrznych, „Poradnik Gazety Prawnej”, 2003, nr 27, 313.
Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i s-ka, Warszawa 1999.
Maciejewski G., Rodzaje ryzyka a dylematy konsumentów dotyczące nabywanych produktów, [w:] Zarządzanie produktem – teoria, praktyka, perspektywy, J. Kall, B. Sojkin (red.), Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2008.
KPMG, Rynek dóbr luksusowych w Polsce, http://www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6d4956dd1ad 284c77702573bc3841f55f101c7e1799fefe953ce49/rynek_dobr_luksusowych_w_polsce_on-line.pdf
Sikora T., Postępowanie konsumentów dóbr luksusowych w Polsce – analiza eksploracyjna, „Marketing i Rynek”, 2010, 9.
Wałkowski Z. , Dylematy zarządzania marką, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2002.
Wskaźniki marketingowe, R. Kozielski (red.), Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.