Projekt Smartfreight jako przykład racjonalizacji transportu towarowego na obszarach przyportowych

Smartfreight project as an example of freight transport rationalization in the harbor neighboring areas

Katarzyna Nadolna         Paulina Cyran         

Abstract: 

The aim of the study is to discuss issues related to the freight transport in harbor neighboring areas, which often belongs to highly urbanized parts of cities. Current telematics devices for urban transport in Tri-city have been analyzed. Is it possible to use them to improve freight transport on this area? The European project Smartfreight has been discussed and the solutions to reduce congestion have been presented.

Streszczenie: 

Celem artykułu jest omówienie problematyki związanej z transportem towarowym w obszarach przyportowych, które często należą do silnie zurbanizowanych części miast. Analizie poddane zostały istniejące zastosowania telematyczne dla transportu miejskiego w Trójmieście oraz możliwości ich wykorzystania dla rozładowania stref przyportowych od transportu towarowego. Omówiono europejski projekt Smartfreight oraz wskazano rozwiązania, mające na celu ograniczenie kongestii.

Słowa kluczowe: 
transport towarowy
port
centrum konsolidacyjne
Issue: 
Pages: 
149
161
Download full text in pdf: 
References: 

Fijałkowski J., Centrum konsolidacji ładunków dla obsługi logistycznej miasta, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010. Iwan S., Wdrażanie dobrych praktyk w obszarze transportu dostawczego w miastach, Wydawnictwo Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin 2013. Kaszubowski D., Analiza uwarunkowań powstania miejskiego centrum konsolidacyjnego w Gdańsku, „Logistyka”, 2012, nr 3. Koźlak A., Inteligentne systemy transportowe jako instrument poprawy efektywności transportu, „Logistyka”, 2008, nr 2. https://drive.google.com/file/d/0B7oEyNF3009lMTQ5N2ExODktN2E5Yi00Mzk3LTk... NDViMTljMjdlN2Vi/view [dostęp: 02.05.2015]. http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/racjonalizacja-i-konsolidacja-miejskic... [dostęp: 12.05.2015]. http://www.bestufs.net/download/BESTUFS_II/good_practice/Polish_BESTUFS_... [dostęp: 10.05.2015]. http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/34662/013.pdf [dostęp: 12.05.2015]. http://www.gazetakaszubska.pl/25875/%E2%80%9Ezielona-fala-obejmie-ulice-... [dostęp: 18.05.2015]. http://www.gdansk.pl/biznes,1105.html [dostęp: 10.05.2015]. https://www.google.pl/maps?espv=2&q=port+gdynia&bav=on.2,or.r_cp.&biw=13... 43&dpr=1&ion=1&um=1&ie=win-1250&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMI4JqLufOTxgIV-w9csCh0PBQAf, [dostęp: 20.05.2015]. http://www.mobilne-miasto-its.iztech.pl/its-w-praktyce/gdansk/zintegrowa... [dostęp: 12.05.2015]. http://www.port.gdynia.pl/ [dostęp: 12.05.2015]. http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/T1/t1_953.pdf [dostęp: 10.05.2015]. http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/bct-przeladunki-w-2014-r-wz... [dostęp: 12.05.2015]. http://www.zdiz.gdynia.pl/images/tristaropis.pdf [dostęp: 02.05.2015].

Citation pattern: Nadolna K., Cyran P., Projekt Smartfreight jako przykład racjonalizacji transportu towarowego na obszarach przyportowych, Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 92, pp. 149-161, 2015

BibTeX     EndNote