%0 Journal Article %A Rybowska, Agnieszka %T Zachowania zakupowe klientów sklepów internetowych, %J Scientific Journal of Gdynia Maritime University %N 65 %P 23-29 %D 2010 %U http://zeszyty.am.gdynia.pl/artykul-69.html %X Rozwój technologiczny, urbanizacyjny oraz zmiany w gospodarkach narodowych spowodowały zmiany w zachowaniach rynkowych konsumentów. Współcześnie konsumenci chętnie wykorzystują nowe formy sprzedaży. Do jednych z popularniejszych należy kupowanie w sklepach internetowych. Pociągnęło to za sobą pojawienie się na rynku nowego typu konsumentów: klienta sklepów internetowych. Celem pracy było określenie zachowań zakupowych klientów sklepów internetowych oraz czynników je determinujących. Na podstawie uzyskanych wyników skonstruowano profil demograficzny konsumenta sklepów internetowych. Klientami sklepów internetowych są osoby młode, z wyższym wykształceniem. Zaobserwowano różnice w zachowaniach zakupowych kobiet i mężczyzn. %@ 2541-2486 %K